كتاب 500 نكته كاربردي از شبكه هاي اجتماعي كتابيست خواندني كه در زير بخشي از آن آمده است:

 

ضمن اينكه از اين طريق مي توانيد با شركاي كليدي ارتباط برقرار كرده و بازاري را پيدا كنيد كه به آن علاقه داريد. فعاليت جدي در يك يا چند گروه لينكديني مزاياي زير را براي كسب و كار شما در پي دارد.

 ايجاد آگاهي بيشتر از بازارهاي هدف؛

 معرفي شركت شما در مقام يكي از رهبران فكري بازار؛ و ايجاد روابط كاري ارزشمند در حوزه فعاليت خود؛

 ايجاد ويتريني براي نماش محتوا و محصولات پيش روي شما در حوزه كاري مرتبط؛

 ايجاد علاقه و حس كنجكاوي بيشتر به كسب و كارتان؛

 تبديل اعضاي گروه به مشتركان و مدافعان برند؛

 استفاده از ايده هاي مختلف از بين بحثهاي مهم و به روزرساني هاي بيشتر لايك شده و كامنتها براي به روزرساني نمايه در آينده.

 

مانند ديگر شبكه هاي اجتماعي، بايد حواستان باشد اگر با هدف ترويج و تبليغ خودتان وارد گروهي مي شويد، قطعا راه به جايي نخواهيد برد و حتي ممكن است شما را از گروه حذف كنند.

در عوض، تلاش كنيد از گروه هاي لينكديني به عنوان فرصتي براي به اشتراك گذاري پستهايي درباره موضوعات مورد علاقه‌تان استفاده كنيد و در بحثهاي شكل گرفته شركت كنيد تا بتوانيد تخصص هاي خود را نشان دهيد.

زماني كه بحثي را شروع مي كنيد، از عنوان جذاب بهره بگيريد تا ديگران را به بازديد تشويق كنيد و پيامتان را با اس ام اس ماركتينگ يك پرسش يا پايان بازيا يك دعوت به اقدام تمام كنيد. هرچه پست شما محبوب تر و فعال تر باشد، بازديد بيشتري خواهد داشت. وقتي كاربران ببينند شما تحليل هاي مهم و معناداري در حوزه فعاليت و كسب و كار خود داريد، تصميم مي گيرند يا شما را دانبال كنند يا براي برقراري رابطه به شما پيام بدهند.

 

امكان جست وجوي گروه هاي لينكدين از كادر جست وجوي اين شبكه اجتماعي وجود دارد؛ ميتوانيد در نتايج به دست آمده با استفاده از تب Groups فيلتر مدنظرتان را اعمال كنيد. پيوستن به گروه هاي محلي كه كاربران كمتري دارند نيز در نوع خودش مفيد است؛ چرا كه كاربران آنها بيشتر براي خواندن پست هاي شما تمايل دارند و شانس بيشتري وجود دارد كه ارتباطات محلي و مرتبط تري شكل بگيرد.

 

تعاملات مثبت، مانند پست كردن يا كامنت گذاشتن متفكرانه با مي شود بهتر در گروه ديده شويد؛ در حالي كه محتواي تبليغاتي، اسيم، منفي يا غيرضروري به موقعيت شما لطمه مي زند. اگر گروهي كه قصد پيوستن به آن را داريد به خوبي فعاليت به سادگي مي توانيد از آن بازديد كرده و موضوعات آن را جستوجو كنيد پرسش ها و موضوعاتي جذابيت و درگيري بيشتري دارد و آيا ش ما يا برندتان به اين موارد علاقه داريد يا خير.

براي تهيه اين كتاب به سايت انتشارات برآيند مراجعه كنيد.