در مسير خلق ارزش و تجربه

۴ بازديد

اين متن بخشي از كتاب پيروزي آگاهانه برآيند هست

بيان مي كند كه يك شخص زير سيزده سال هم امكان دارد با آنها روبه رو شده باش شايد از خود عروسك ها هم محبوب تر باشند.

رونالدو تيمش به تمام جوانب اين تجربه، كه براي به انجام رساندن استراتژي كار مشت مي شد، بسيار خوب فكر كردند. اين عروسك ها به هيچ وجه در اسباب بازي فروش فروخته نشدند و در ميان محصولات مختلف رقبا رها نشدند، بلكه در ابتدا فقط با كا معرفي شدند، و پس از آن، در فروشگاه هاي امريكن گرل در دسترس قرار گرفتند فروشگاه ها كسب و كار در آغاز، تنها در چند منطقه معدود از شهر ايجاد شدند و اين باعث شد تا تجي ديگري نيز ايجاد شود و آن رفتن به فروشگاه امريكن گرل در يك روز خاص همراه با مادر بود. در اين فروشگاه ها، بيمارستان عروسك وجود دارد كه موهاي ژوليده يا قطعات شك عروسكها را تعمير مي كند. در بعضي از شعبه هاي اين فروشگاه، رستوران هايي وجود دارد كه والدين، كودكان و عروسك هايشان مي توانند با خوشحالي كنار هم بنشينند و با منوي مخصوص كودكان از خود پذيرايي كنند و يا تولدهايشان را در آن مكان جشن بگيرند. اين عروسكها واسطه اي شدند براي اين كه كودكان لحظاتي را با والدينشان بگذرانند؛ لحظاتي به يادماندني.

در مسير خلق ارزش و تجربه اي كه اين عروسكها ميسازند، هيچ جزئياتي آن قدر كم اهميت نبود كه ناديده گرفته شود، حتي بسته بندي هاي قرمز و صورتي آشنايي كه عروسكها با آن عرضه مي شوند. رونالد در طراحي اين بسته بندي ها، پنجره شفافي قرار داد تا عروسك داخل آن پيدا باشد. با اين حال، دور عروسكهانواري پيچيده بود. نواري كه شبيه پوشش باريكي دور كل جعبه پيچيده شده بود و علاوه برآن، محافظي از جنس دستمال كاغذي زير در جعبه گذاشته شده بود. رونالد مي گفت كه اين نوار، ۲ سنت به قيمت و ۲۷ ثانيه به فرايند بسته بندي واقعي اضافه كرده است. طراحان پيشنهاد دادند كه براي صرفه جويي در پول و زمان، خيلي راحت مي توان اسم عروسك را روي خود جعبه چاپ كرد، اما رونالد فورا اين ايده را رد كرد: «گفتم كه شما متوجه مسئله نيستيد. سؤال اينجاست كه چه چيزي بايد پيش بيايد تا براي كودكان خاص به نظر برسد؟ من نمي خواهم بچه ها عروسكهاي فشرده شده اي ببينند كه از بسته بندي بيرون زده است. من مي خواهم كه چند ثانيه اي انتظار لازم باشد تا نوار اطراف عروسك را بكشند و دستمال زير در جعبه را جدا كنند

تا باز كردن جعبه و برداشتن عروسك از درون آن برايشان هيجان انگيز شود. اين كار مثل قدم زدن در راهروي اسباب بازي فروشي و برداشتن يكي از ها از داخل قفسه نيست. اين همان جزئياتي است كه ما مي خواهيم. من فقط مي خواهم به دوران كودكي ام برگردم؛ به همان جزئيات كوچكي كه مرا هيجان زده مي كرد. »

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.