مخاطب خود را درگير كنيد

۳ بازديد

كتاب برنامه محتوايي يك ساعته يكي از پرفروش‌ترين كتاب‌ها مي باشد كه در زير بخشي از آن آمده است:

 

به جاي من از «شما» استفاده كنيد. برايان كلارك از كپي بلاگر معتقد است «شما» يكي از واژگان بسيار مهم در بلاگنويسي است. استفاده از واژه « شما» تمركز بر خواننده را افزايش ميدهد. خواننده به اين نكته اهميت مي‌دهد و تا آخر پست، متن شما را مي خواند؛ زيرا اين متن را براي او نوشته ايد. خواننده متوجه ميشود كه به او اهميت مي دهيد. تغييري اندك در نگرش، چنين تفاوتي ايجاد مي كند: روز بدي داشته ام. صبح با شوهرم دعوا كردم. رئيسم سرم داد زد.

 

براي اتمام پروژه بايد تا ديروقت كار مي كردم، آن هم در شب تولد فرزندم. هيچ چيز در زندگي من سر جايش نيست. همه چيز كلافه كننده و ناعادلانه است. حدس مي زنم شما هم چنين حسي داريد. در اين اوضاع است كه ميتوانم به شما كمك كنم. من» را به « شما» تبديل كنيد. روز بدي داشته ايد. صبح با شوهرتان دعوا كرديد. رئيستان سرتان داد زد. براي اتمام پروژه بايد تا ديروقت كار مي كرديد، آن هم در شب تولد فرزندتان. هيچ چيز در زندگي شما سر جايش نيست. همه چيز كلافه كننده و ناعادلانه است.محتواي متني را جدي بگيريد.

شما لايق وضعيتي بهتر هستيد و من اينجا هستم تا به شما كمك كنم. به انواع محتوا توجه كنيد. مي بينيد تغيير ساده واژگان، چگونه تأثيرگذاري متن را افزايش ميدهد. اين كار به شما اجازه ميدهد در قالب مخاطب مدنظرتان قرار بگيريد. اين فرايند بخشي از زندگي مخاطبتان است و اگر كارتان را به درستي انجام دهيد، با او ارتباط برقرار كرده و اعتمادش را جلب خواهيد كرد. در متن محتوايتان از واژگان تأثيرگذار استفاده كنيد. بله، قرار است واژگان خود را تأثيرگذار سازيد. بله، مي خواهيد پست هاي بلاگتان براي خوانندگان راه گشا و الهام بخش و تأثيرگذار باشند.

بله، مي خواهيد مشاركت خوانندگانتان را برانگيزيد. ولي چگونه؟ سي بلاگي هوشمندانه توليد كنيم كه خوانندگان را به صندلي شان ميخ كوب كند.دام فوري، به خوانندگانتان الهام ببخشيد و ترس آنها را برطرف كنيد:تخصصي با ليست بلندبالا نوشته باشيد. اين چهار گام فوري، به خوانندگانتان الهام ببخشيد وب و قدم اولي را كه مي توانند بردارند، يادآوري كنيد. و به آنها اعتماد به نفس بدهيد تا در هر مرحله، دو تا سه توصيه را اجرا كنيد. جديدتر شما اجراي توصيه ها را ساده تر مي سازد، خوانندگان را به استفاده از اين محتواي جديد ترغيب كنيد.

و نشان دهيد كه نتيجه نهايي تا چه حد ممكن است جذاب باشد. به گپ محتوايي توجه كنيد. براي مثال، نيل پاتل در بلاگ كوييك اسپراوت، پستي با اين عنوان منتشر كرده است: «آيا به دنبال ۱۵۰ درصد افزايش ترافيك هستيد؟ از اين راهنماي ساده براي مارك آپ نويسندگي گوگل استفاده كنيد) وي به خوانندگان يادآوري مي كند كه مطالعه گامهاي تخصصي در اين پست مزاياي فراواني دارد. همچنين، اشاره مي كند كه اجراي اين گامها، ۵ تا ۱۰ دقيقه طول خواهد كشيد كه موجب افزايش اعتماد به نفس خوانندگان مي شود: به نظر من، اگر زمان كافي صرف مطالعه اين گامها كنيد، خواهيد توانست در ۵ تا ۱۰ دقيقه، مارك آپ نويسندگي گوگل را اجرا كنيد. البته ديدن نتايج بيشتر طول خواهد كشيد؛ اما تضمين مي كنم كه از اين كار نا اميد نخواهيد شد.)

چند جمله آخرتان را به يادماندني سازيد. جمله هاي به يادماندني اغلب از قدرت عدد ۳ استفاده مي كنند. مغز انسان موضوعات با ضريب ۳ را بهتر پردازش و ثبت مي كند. چند مثال بياوريم: آماده انجام باش، هدف را تعيين كن، شروع. خون و عرق و اشك. گذشته و حال و آينده.نويسندگان خوب، شتابزده عمل نمي كنند.

آنها هر كلمه را با دقت و ظرافت انتخاب مي كنند. آنها با قوانين آشنا هستند؛ اما شيوه نقض قوانين را نيز مي دانند. متفكرانه، قاطعانه، مصرانه. هنكه دوسترمات در پست ديگرش با عنوان «۵ پيشنهاد براي سبك نگارش قانع كننده: چگونه همانند اپل، تبليغات و گوريلا ماركتينگ حيرت آور بنويسيم» چنين مي گويد: بايد بدانيد خواننده هايتان چه علايقي دارند. از تمايلات آنها بنويسيد، از آرزوها و رؤياهايشان.

چگونه مي توانيد با خوانندگانتان ارتباط برقرار كنيد؛ در حالي كه هزاران بلاگ ديگر تلاش مي كنند توجه آنها را به خود جلب كنند؟ با استفاده از واژگان تأثيرگذار در متن. اسمارت بلاگر در مقاله اش با عنوان «۱۷ واژه تأثيرگذار كه شبيه كد تقلب عمل مي كند محتواي شما خوانده شود» برخي از اين واژگان تأثيرگذار را معرفي مي كند.غني كردن محتوا را هم فراموش نكنيد و برند خودتان را بشناسيد.

براي مطالعه بيشتر و خريد اين كتاب به سايت انتشارات برآيند مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.