به سوي برند شدن

۳ بازديد

به سوي برند شدن، خود به خود ظاهرم

راه مي شود. در اين صورت، قطعا متوجه مي شويد كه چه چيزي

بايد بگوييد، كجا بايد آن را بگوييد و چه كسي به آن اهميت خواهد داد.

هندلي، نويسنده و سخنران توانا و بنيانگذار مؤسسة متخصصان بازاريابي، تكميل جمله «تنها من...» را يافتن زمينه منحصر به فرد مي داند. او مي گويد:

به ويژگي منحصربه فرد خود (هر آنچه هست) متعهد باشيد. آن را به خوبي بياموزيد و به آن اتكا كنيد. در آن غرق شويد. آن را به تمام فكروذكر خود تبديل كنيد. با اين حال بدانيد كه اين كافي نيست. هرچه بيشتر بر آن مسلط مي شويد، مي فهميد كه هنوز چيزي نمي دانيد. اين ممكن است كمي ناگوار باشد؛ اما بايد بدانيد كه اين چالش،

خود واقعي شما را مي سازد. بياييد ببينيم چطور مي توان اين مفهوم را به كار گرفت، يكي از مراجعه كنندگانم با بحراني جدي در كسب و كارش روبه رو شده بود. او سال ها به عنوان فردي برند و خبره، در خصوص مراحل اداري امور مربوط به بيمه، به پزشكان مشاوره مي داد. پس از مدتي، به علت تغيير قوانين اداري، اعلام شد كه اين شغل بايد حذف شود. اعتبار و كسب و كار ده ساله او در حال نابودي بود.

از او پرسيدم كه كدام ويژگي شغلش را خيلي دوست دارد و چگونه وارد اين كسب و كار شده است، آن خانم جواب داد: «هنگامي كه جوان بودم، به سبب اوضاع دشوار و پيچيده اي كه از لحاظ پزشكي داشتم، نزديك بود بميرم. تنها علت زنده ماندنم كمك پزشكاني بود كه مرا معالجه كردند. براي همين، بايد جبران كنم. مي خواهم تا آنجا كه مي توانم، به آنها كمك كنم. » او در حالي كه خيلي احساساتي شده بود، ادامه داد: «از اينكه مي بينم پزشكان با وجود مشغله فراوان مجبورند به جاي پرداختن به بيماران، وقت زيادي را صرف كاغذبازي و امور اداري كنند، عصباني مي شوم. مي خواهم به آنها كمك كنم كه فقط به كار اصلي شان بپردازند. »

من اين طور گفتم: «بله، خودش است! اين، پاسخ تو به جمله «تنها من...» است. در واقع

تو تنها به امور مربوط به بيمه نمي پردازي؛ بلكه مي خواهي پزشكان فقط پزشك باشند. اين، استعداد تو و خدمتي است كه به جامعه ات مي كني. آيا در اين زمينه كارهاي ديگري هستند كه بتواني انجام دهي و به پزشكان در انجام امور اداري كمك كني؟» او پاسخ داد: «بله، كارهاي خيلي زيادي وجود دارد كه مي توانم از عهده اش بربيايم. بله، حتما مي توانم. »

در طول هفته هاي بعد، او با استفاده از شبكه گسترده ارتباطاتش با پزشكان قرارهاي ملاقاتي با آنها گذاشت و فرصت هاي جديدي را براي كسب وكارش پيدا كرد. يك ماه بعد ايميلي محبت آميز از او به دستم رسيد كه به من مي گفت توانسته با بازتعريف دقيق تري از جمله «تنها من... » و نيز برندشدن به عنوان فردي كه به پزشكان كمك مي كند.

با اين مطلب ميخوام شما رو به خريد كتاب هنر برند شدن ترغيب كنم

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.