تحليل و بررسي سازمان

۵ بازديد

ساستك كتابي درباره نقشه راهي براي طرح جامع برنامه بازاريابي ديجيتال است كه در زير بخشي از آن آمده است:


 

تحليل وضعيت براي موفقيت آينده حياتي است

 

شايد بزرگترين كتاب بازاريابي تاريخ و تحقيقات بازار در حدود دو هزار سال پيش نوشته شد كه يك استراتژيست نظامي چيني، سان تزو، كتاب هنر جنگ را نوشت. او از بازاريابان ارشد نسخه اي از اين كتاب را در كتابخانه خود دارند. اين كتابا مديران روشنفكر بازاريابي به مطالعه اي كلاسيك تبديل شده است. جالب است بدان اين كتاب، براي رسيدن به هدف، آخرين گزينه مقابله مستقيم يا جنگ در نظر گرفته و بهترين استراتژي نظامي براي پيروزي، نبرد بدون خونريزي و با استفاده از هوش معرف شده است.

 

سان تزو تأكيد مي كند كه چرا تحليل وضعيت بايد به طور جامع و همه جانبه انجام گيرد. گزيده اي از اين كتاب را در ادامه مي خوانيد:آنهايي پيروز مي شوند كه پيش از هر نبرد، عوامل بسياري را در مقر فرماندهي خود تحليل ميكنند.آنهايي شكست مي خورند كه پيش از شروع نبرد، عوامل اندكي را در مقر فرماندهي خود تحليل مي كنند.

 

محاسبه و تحليل بيشتر، پيروزي به ارمغان مي آورد. محاسبه كمتر باعث شكست مي شود. بايد بيشترين محاسبات انجام شود يا نبايد هيچ محاسبه اي در كار باشد. با مشاهده محاسبات مي توان موفقيت يا شكست و جايگاه برند را تشخيص داد.

 

محاسبات و تحليل ها بيشتر يك امر ضروري قلمداد مي شوند، چون تصميم گيري را در آينده ساده تر مي كنند. زماني كه مشتريان، رقيبان، شايستگي ها و منابع خود را به خوبي ترندهاي بازار بشناسيد، تصميم گيري درباره اتخاذ استراتژي و تاكتيك ها بسيار ساده تر مي شود. به همين دليل است كه نيمي از برنامه تان بايد وقف تحليل وضعيت شود. اجباري نيست كه آن را در بطن طرح خود قرار دهيد. مي توانيد بخش بسياري از آن را در پيوست كرن كنيد، اما اگر بخواهيد موفق شويد، اين تحليل بازار بايد با جزئيات تمام انجام گيرد؛ ازاين رو تقريب نيمي از اين كتاب به تحليل وضعيت اختصاص يافته است.

 

طبيعتا اولين سالي كه تحليل را انجام مي دهيد، حتما ذهنتان درگير خواهد شد. اما به مرور زمان هرچه منابعي بهتر، مرتبط تر و البته رايگان براي اطلاعات پيدا كنيد، تحليل ساده تر ميشود و اطلاعات موثق قوي تر مي شود و درنتيجه تصميماتي عاقلانه تر و بر پايه اطلاعات خود خواهيد گرفت كه در نهايت باعث تقويت ترافيك سايت خواهد شد.

 

 

براي تهيه اين كتاب به انتشارات برآيند مراجعه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.