كسب و كارها و استراتژي‌هاي آن

۴ بازديد

ساستك برآيند كتابيست خواندني كه در زير بخشي از آن آمده است:

 

استراتژي به پرسش «چطور به آنجا برسيم؟» پاسخ مي دهد و تحليل وضعيت به پرسش ها در كجا هستيم؟» اهداف سازمان  مشخص مي كند كه كجا مي خواهيم برويم؟» و استان مي كند.

 

«چطور به آنجا برسيم ؟» استراتژي به توانايي ديدن نماي كلان نياز دارد. در وان هم استراتژي كوچك ترين و مشكل ترين بخش هر برنامه است؛ گرچه اين سخن جاي بحنو و جزء كليدي استراتژيك وجود دارد كه بايد با دقت آنها را در نظر بگيريد. در ادامه بررسي خواهيم كرد.

 

استراتژي توانايي ها را به كار ميگيرد استراتژي به تفكر منسجمي نياز دارد كه توانايي و قابليت هاي بالفعل يا بالقوه را براي برخورد با مشكلات و بهره برداري از فرصتها به كار گيرد. يافتن مثال هايي از استراتژي هاي عالي بازارياب ديجيتال مشكل است، شايد به اين سبب كه فضاي ديجيتال يك استراتژي ديجيتالي ايزوله نشده است؛ درصورتي كه بايد عضوي از يك استراتژي بازاريابي يكپارچه و وسيع تر باشد.

 

نكته تاكتيك هايي را كه من با آنها به موفقيت مي رسم، همه انسانها مي توانند ببينند؛ آنچه كسي نمي بيند، استراتژي خارج از هر پيروزي كسب شده است.»

 

استراتژي نماي كلان است استراتژي اقيانوس آبي از «جهنم استراتژيك» رقابت محصولات بدون تمايز در نبرد قيمتي، تا زماني كه برخي متلاشي شوند، دوري مي كند. اين استراتژي رقابت را غير مرتبط كرده و فضاي بازار بكر و بي قيدوشرطي ايجاد مي كند. به عنوان مثال، آيفون ها و آيپدهاي اپل چنين كردند. مطالب بيشتر دراين باره را در «پيوست ۶» بخوانيد.

 

مزيت رقابتي و استراتژي رقابتي پورتر به شركتها سه گزينه استراتژيك رقابتي پيشنهاد مي دهد: 

١. تمايز محصول، شامل جايگاه يابي

 ۲. هدف گذاري بازاريابي گوشه اي

٣. رقابت با كمترين هزينه، شامل هدف گذاري و جايگاه يابي


ماتريس انسوف، در درجه اول بازارهاي هدف وبعد محصولات را مدنظر خود قرار داده و هنر جنگ كسب و كاري كه محصول يا خدمتي را براي بخش بسيار كوچكي از بازار ارائه مي كند و به دنبال بيشترين سهم در اين بازار كوچك است.

 

 

براي خريد كتاب ساستك به سايت انتشارات برآيند مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.