درك درست اهداف مبتني بر كارهاي مشتريان آسان نيست

۴ بازديد

رهنمودهاي داخلي تبديل خواهد شد كه باعث مي شود سازمان به يك سازمان تبديل شود. مديران نيازي به اجبار قوانين ندارند، زيرا كارمندان «هدف فرمانده » را درك مي يكي از اصطلاحات نظامي كه توضيح مي دهد چرا سربازان معمولي در غياب يك مقام جاي انتخاب هاي درستي انجام ميدهند . و اهداف و اولويت هاي فرمانده برايشان روشن است

هيران كسب و كار بايد مطمئن شوند كه كارمندانشان، در هر جايي از شركت مه انتخاب هاي درستي دارند، بدون آن كه نيازي به نظارت دائمي داشته باشند. اين مسئله جديدي نيست: در دوران رم باستان، امپراطورها براي حكمراني بر سرزمين هاي تازه فتح شده كه هزاران مايل دورتر بودند، يكي از معاونانشان را انتخاب مي كردند. آنها در حين دور شدن ارابه معاين السابقشان، كاملا مي دانستند كه ممكن است او را تا سال ها نبينند، پس بايد مطمئن مي شدند كه اولويت هاي معاونانش و ديگر افراد، سازگار با اولويت هاي خودشان است و از روش هاي اثبات شده و پذيرفته شده اي براي حل مسائل استفاده مي كنند.

اگر مشخصات كار مشتري كاملا تعريف شده باشد، به گونه اي كه همه آن را بفهمند، مي تواند هدف يكساني را ارائه كند. نقطه كانوني براي گرفتن تصميمات درست بايد در دست كارمندان باشد، بدون آن كه هربار به طور خاص به آنها گفته شود كه چه كار بايد بكنند. در غياب يك مدير خاص، كارمندان ميدانند كه چگونه انتخاب مناسبي از بين گزينه هاي مختلف داشته باشند تا بتوانند توازن مناسبي ايجاد كنند. چه چيزي مهم تر است؟ بر سر چه چيزي نمي توانيم به توافق برسيم؟ هدف نهايي چيست؟ نقش من در دستيابي به هدف نهايي چيست؟ نظريه كارهاي مشتريان، مجموعه ديدگاه هاي جديدي را براي انتخاب هاي روزمره در اختيارتان مي گذارد كه براي به انجام رساندن كارهايي كه در زندگي مشتريانتان وجود دارد، بهتر عمل كنيد. ترية كارها يك زبان يكپارچه سازي ارائه مي كند كه به موجب آن، بازاريابان، مهندسان، فروشندگان و كارمندان خدمات مشتري مي توانند به جاي آن كه پشت سرهم درباره موضوعات مختلف با ديدگاه هاي متفاوت حرف بزنند، با يكديگر ارتباط يكپارچه اي برقرار كنند.

تعريف كارهاي مشتريان، كاملا مرتبط با مفهومي است كه جيكوب گولت مرسر بازگو كرده است: «به دليل سادگي اش، به يك عبارت ساده تبديل شده است. چند كلمه تك بخشي در كنار !هم كارهايي كه بايد انجام شوند. بيش از حد مهندسي شده و پيچيده نيست، اما قدرتمند و ساده است و ذهن را متمركز مي كنند. )

درك درست اهداف مبتني بر كارهاي مشتريان آسان نيست؛ همان طور كه بحث كرديم، كارها پيچيده و ظريف اند و به انجام رساندنشان وابسته به درك عميق از پيشرفتي است كه مشتري تلاش مي كند به آن برسد. البته زماني كه به اين درك رسيديد، تأثير آن بر بهره وري سازمان چشمگير خواهد بود، زيرا شفافيت حاصل موجب مي شود كه خودمختاري و هم ترازي بيشتري

په تكبخشي بودن كلمات اين اصطلاح در زبان انگليسي اشاره دارد.

اين مطلب بخشي از كتاب پيروزي آگاهانه برآيند هست

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.