تصميم در راه اندازي فرايند واقعا نقش بزرگي دارد

۳ بازديد

توسعه محصول وايرلس بايد خيلي خيلي سريع تر از چرخه حيات معمول كنند. هوبر مي گويد: «پيشنهاد من در آن اوايل اين بود كه اگر نتوانع اتومبيل دور كنيم و اين قوانين جديد را براي توسعه و بهبود محصولي مثل آن استار

مانده است خودمان را براي آن كسب و كار به زحمت نيندازيم، چون در آن - همه سيدي مي فروشند، ما در حال فروش نوار كاست هستيم.)

فرايند به شدت پيچيده اي كه قرار نبود فقط در يك مدل از خودروهاي عرضدشت كار كند؛ اين به معناي آزمايش كردن و در نظر گرفتن تمام تركيب هاي احتمالي از نحوة از اين سيستم بود. دقيقا، اين كه تحت چه شرايطي و در كنار چه امكانات ديگري در خبر قرار مي گيرد. چه اتفاقي مي افتد اگر تمام شيشه هاي خودرو پايين باشد؟ چه مي شود اگربارا در حال باريدن باشد؟ چه مي شود اگر سي دي پلير راننده روشن باشد؟ چه مي شود اگر ايربگ در خودرو نصب شده باشد؟ هوبر يادآوري مي كند: «ما بايد عملكرد آن استار را با مكانيسم هاي مختلف وسايل نقليه اعتبارسنجي مي كرديم كه براي هر خودرويي متفاوت بود.» اولين نوبت اعتبارسنجي آن استار شامل صدها سناريوي مختلف بود. از آنجايي كه تيم آن استار دائما در حال بهبود محصول خود بود، تقريبا هزار تست اعتبارسنجي وجود داشت كه بايد اجرا مي شد. سيستم اعتبارسنجي جنرال موتورز نمي توانست آنها را خارج از چرخه هاي معمولش كنترل كند.

بنابراين، تيم آن استار فرايندهاي مخصوص خود را آن هم بدون ترتيب خاصي براي نخستين بار در اين شركت غول خودروسازي، جنرال موتورز، خلق كرد. آن استار با همكاري تيم هاي اعتبارسنجي موجود، فرايندها و تست هاي چرخه مياني محصولش را توسعه داد و از تخصص كارمندانش استفاده كرد تا مطمئن شود كه محصول ارتقايافته تمام استانداردهاي كيفي جنرال موتورز را برآورده مي كند. اين تصميم در راه اندازي اين فرايند واقعا نقش بزرگي داشت.

با اين كار آن استار مي توانست نسخه هاي قبلي ارائه شده خود را دائما بهبود بخشد. حتي زماني كه رقبا تصميم مي گرفتند فناوري آن استار را براي خودروهايشان خريداري كنند، فرايندهايشان توانايي رقابت با تيم داخلي جنرال موتورز را در اعتبارسنجي و تست نسخه هاي جديد نداشت. بنابراين، زماني كه خودروهاي رقبا نسل سوم آن استار را ارائه مي كردند، خودروهاي جنرال موتورز خيلي جلوتر بودند و نسخه نسل پنج را استفاده مي كردند.

آنچه آن استار در سال هاي اوليه تشكيل خود دنبالش بود، ساخت محصولي نبود كه رقبايش قادر به تقليد از آن نباشند، بلكه آموزش تبليغات و ايجاد مجموعه اي از تجارب و فرايندهايي بود كه با كارهاي مشتريان كاملا سازگار باشد و مشخص شد كه چنين كاري فوق العاده دشوار است. در سال ۲۰۰۰ فورد سرمايه گذاري مشتركي را با كوالكام براي ساخت وينگ كست، رقيب آن استار، اعلام كرد.

اين مطلب بخشي از كتاب پيروزي آگاهانه برآيند هست

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.