به هر حركت دست متقابلا پاسخ دهيد

۸ بازديد

اين كتاب بخشي از كتاب طرفداران دو آتشه هست

چند سال پيش كه قرار بود كنفرانسي را در يك نشست استراتژي ارائه دهم، همان طور كه راهي صحنه بودم، پايم به چيزي گير كرد و روي پله ها افتادم. اتفاق چندان بزرگي نيفتاد. اما من به جاي اينكه تجديد قوا كنم و مسير خود را به سمت صحنه ادامه دهم، لحظه زمين خوردن خود را مثل يك نوار كاست به عقب برگرداندم و قدم هايم را يك به يك به عقب برداشتم و پس از لحظه اي توقف، حركت خود را بدون كوچكترين خطايي از آغاز تكرار كردم و فارغ از هرگونه احساس ناخوشايندي، يا هيجان بسياري براي سخنراني روي صحنه رفتم.

نكته اي كه ميخواستم با اين كار نمايشي كوچك بيان كنم . اگر چه ممكن است كليشه اي به نظر برسد، اما واقعيت دارد. اين است كه در تجارت، شما فقط يك بار فرصت داريد تا مؤثر واقع شويد و اين همان نفوذ و تأثيرگذاري اوليه است. به طور مشابه، وقتي مخاطبانتان براي اولين بار پيدايتان مي كنند، ممكن است فقط يك بار شانس ارتباط با آنها را پيدا كنيد تا با خوشامدگويي گرم از آنها استقبال كنيد. قبل از اين كه بخواهند يك برند برتر را جايگزين برند شما كنند. اين كه در جواب سلام كسي به شما و برندتان، لكنت بگيريد يا حتي تپق بزنيد، يك مسئله است، اما اين كه سلام آنها را بي پاسخ بگذاريد، مسئله ديگري است.

براي مثال به دست دادن بينديشيد. رفتاري كه در عين سادگي، در اغلب كشورها با فرهنگ هاي اجتماعي مختلف، متداول است. دست دادن از صميمي ترين حركاتي است كه انسان ها هنگام اسلام و احوال پرسي از خود نشان ميدهند. حال تصور كنيد كه در اولين ملاقاتتان با شخصي ناآشنا، به او نزديك مي شويد و به نشانه احترام دستتان را به سمتش دراز مي كنيد. اما اگر شخص مقابل، بدون هيچ گونه واكنشي، با دستاني در جيب و با ظاهري خشك و بي روح به شما نگاه كند، چه احساسي خواهيد داشت؟ | حال گمان كنيد كه شخصي به جاي يك رفتار فيزيكي، به صفحه فيسبوك شما بيايد و پرسشي را در زير يكي از پست هاي شما مطرح كند. اما چند روز بعد از ثبت پيام، هيچ پاسخ كتبي اي از شما دريافت نكند. اكنون شما در نقش همان شخص دوم در اين تعامل دوطرفه هستيد كه تاكنون يكطرفه بوده است. آن شخص، ديگر سراغي از شما نمي گيرد و تركتان مي كند. اين رخداد، شايد در نظر شما، فقط يك فرصت ارتباطي از دست رفته باشد، اما در حقيقت بي توجهي به يك طرفدار بالقوه بوده كه از پتانسيل رشد و ارتقا به جايگاه يك طرفدار دو آتشه بي نصيب مانده است.

كسي را بلاتكليف نگذاريد. از تعامل با هيچ فردي دريغ نكنيد، به خصوص در اولين برخورد آنها با برندتان. اولين دستي كه براي دوستي به سمت شما دراز مي شود،

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.