كلمات مناسب را ياد بگيريد

۳ بازديد

 

اين مطلب بخشي از كتاب طرفداران دو آتشه برآيند هست

ايجاد يك برند موفق و قوي در بازاريابي، با حل مشكلات مردم سروكار دارد. گام اول، شناخت مشكلات است و مگام دوم، كه اغلب مورد غفلت و چشم پوشي قرار مي گيرد، اين است كه بدانيم مخاطبان ما چگونه مشكلاتشان را مطرح مي كنند، ادبيات مورد استفاده آنها در بيان مشكلاتشان بايد محتواي برند ما را بسازد. جي آبراهام ، تاجر و نويسنده اي كه در دهه ۱۹۷۰ بسياري از استراتژي هاي بازاريابي زودپاسخ را توسعه داد و ما هنوز آنها را به كار مي بريم، مي گويد: «اگر شما بتوانيد مسئله را بهتر از مشتريانتان تعريف كنيد، در اين صورت، آنها فرض مي كنند كه شما پاسخي براي آن داريد. » وقتي يك مشتري پنهاني، دقيقا درباره آنچه درگيرش است از شما مي شود، به نوعي كه بتواند با آن ارتباط برقرار كند، با خود مي گويد: «آنها من را درك مي كنند و مي فهمند.» اين يك اسلحه قدرتمند است تا شما را از ساير رقبايي كه در انتظار توجه مشتريان بنياني خود هستند، متمايز كند. متني مناسب با جامعه مخاطب خود بخوانيد؛ آنگاه مردم جذب و همراه شما مي شوند، زيرا قرار است آنها را فعال كنيد.

اگر قصد داريد كه از مخاطبانتان، طرفداران دوآتشه بسازيد، متن انتخابي شما چيست؟ اين متن بايد شامل كلماتي باشد كه شما براي برقراري ارتباط با مخاطبان خود استفاده مي كنيد افرادي كه علاوه بر محاوره هاي تصادفي يا ملاقات هاي خياباني بايد در ايميل ها، مقالات وبلاگ، ويدئوها، پست هاي فيسبوك، سخنراني و كنفرانس هاي شما حضور داشته باشند. استفاده از ادبيات مناسب، نشانه بارز اهميت دادن شما به مخاطبانتان است تا حدي كه به زبان آنها سخن بگوييد.

در كسب و كار من، صحبت كردن به زبان مخاطب هدف، به شدت مهم است. من هميشه به ادبيات مورد استفاده مردم در ديدارهاي حضوري، ايميل ها، فيسبوك و اينستاگرام توجه خاصي دارم تا خودم بتوانم در پاسخ دادن از ادبيات آنها استفاده كنم. هرازگاهي، به سراغ ده نفر از مشتركين ايميل خود مي روم و با درخواست برگزاري يك مكالمه همگاني از آنها، پيرامون دغدغه هاي موجود در كسب وكارم، سعي بر ايجاد ارتباط به منظور كمك و خدمت رساني بهتر به آنها مي كنم. دقت به نحوه توصيف و بيان هريك از مشتريان، اطلاعات ارزشمندي از نيازها و عدم نيازهاي آنها به من ميدهد. مسلما در مرحله بعد انتظار مي رود كه اين اطلاعات كسب شده اجرا شوند. روش هاي بسياري براي شناخت زبان مخاطبانتان وجود دارد. در اينجا سه مورد از آنها را به شما معرفي مي كنم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.